bóle krzyża

• Przed wizytą w gabinecie ortopedycznym należy przygotować posiadaną dokumentację medyczną, np.: karty informacyjne, zaświadczenia lekarskie, rentgenogramy, wyniki badania rezonansem magnetycznym czy tomografią komputerową.

• Przed wizytą u pediatry należy sprecyzować powód zgłoszenia, zabrać ze sobą książeczkę zdrowia z peselem dziecka.

• Przed wizytą u lekarza sportowego: w sytuacji kwalifikacji do uprawiania określonej dyscypliny sportu (karta zdrowia sportowca) należy wykonać: EKG spoczynkowe (ważne 2 lata), badania laboratoryjne: morfologia, elektrolity, OB (ważne rok). W razie towarzyszących schorzeń - wymagane odpowiednie konsultacje.

• Kontaktując się z lekarzem należy sprecyzować przyczynę ewentualnej konsultacji.

• Przed planowaną operacją: drobny zabieg (np haluks, zespół cieśni nadgarstka, przykurcz Dupuytrena, palec zatrzaskujacy) należy wykonać badania laboratoryjne: morfologia, elektrolity, kreatynina, układ krzepnięcia. Jeżeli zabieg będzie  wykonany w Szpitalu Miejskim w Rabce Zdroju - obowiązuje konsultacja anestezjologiczna przed operacją - w dowolny wtorek lub czwartek w godzinach dopołudniowych. Przed dużą operacją (np. alloplastyka stawu biodrowego i kolanowego) dodatkowo należy oznaczyć grupę krwi.
    W sytuacji towarzyszących schorzeń wymagane są dodatkowe konsultacje, np. w przypadku choroby niedokrwiennej serca lub migotania przedsionków - należy wykonać konsultację kardiologiczną.

dr n. med. Andrzej Szczęśniak

specjalista ortopeda-traumatolog